Holmen skolebibliotek

et bibliotek med hyller av bøker

Her på Holmen skole satser vi på lesing. Biblioteket vårt er derfor en viktig arena, hvor elevene gir og tar imot boktips, blir lest for, leser selv, låner selvvalgte bøker og slapper av. Hit kommer alle klassene i løpet av uka, og elever fra 5-7.trinn har mulighet til å være bibliotekassistenter.

Selve rommet er lyst og trivelig, med mange kriker og kroker hvor elever kan sitte og hygge seg. Det er også to grupperom, hvor det ene er et leserom der leselærer jobber med mindre elevgrupper. På tirsdager og onsdager fra kl.14.00-15.00 kan elever gjøre lekser og få leksehjelp i biblioteket.

For at flest mulig skal finne leselysten er vi opptatt av at boksamlingen er variert og at den jevnlig oppdateres med nye bøker. Ønsker du å søke i samlingen vår kan du følge denne linken: (https://oslo-gs.mikromarc.no/Mikromarc3/default.aspx?Unit=184081&db=oslo-gs)

Hvis du har spørsmål knyttet til barnebøker og biblioteket kan du kontakte skolebibliotekar Åsmund på: asmund.kittang@osloskolen.no

God lesing!