AKS godt i gang

bilde av ulike aktiviteter

Det er noe helt spesielt med oppstartsuker på AKS. Det er igjen liv i rommene våre og duft av vafler i lufta. Nye elever kommer inn hver uke, og det er mange nye ansatte, også. Mange nye relasjoner skal bygges. Tempoet er litt lavere i disse ukene, og vi koser oss med aktiviteter som varer lengre enn ellers i hverdagen, vi har litt mer tid til gode og lange samtaler, drar på turer (bl.a. til Nasjonalmuseet, Engineerium på Fornebu, Biblio på Tøyen og Deichmann Bjørvika) og er generelt litt i feriemodus - akkurat sånn det skal være.

Bildet over viser et lite utvalg fra disse ukene: Såpeverksted, muffinsbakeri, maleverksted, skolestartersamling med rolig brannøvelse og maleverksted. Ekstra stas var det kanskje for våre yngste elever at 4.- og 5. trinnselever skrev og framførte forestillingen "Steinar og gutten med bart"!

Etter denne uken, kommer den vanlige skolehverdagen i gang, og vi innfører gradvis flere og flere faste aktiviteter. Vi sender dere foresatte påmeldingslenker til de aktivitetene som krever påmelding samt en oversikt over faste kurs/aktiviteter litt etter skolestart. Mange har etterspurt om turnskolen fortsetter på onsdager, og det kan vi bekrefte at den gjør.